قبهمراقبه

مراقبه برای آرامش ذهنی

شکل‌های بسیاری از مراقبه (meditation) وجود دارد، که اغلب آنها در سنت‌های باستانی ریشه دارد.
برای بسیاری از افراد، مراقبه راهی برای آرامش‌بخشی و تکسین استرس است. اصول مشترک شیوه‌های مراقبه به طور خلاصه اینها هستند:

یک مکان آرام پیدام کنید که صدا یا فعالیت‌های پرت‌کننده حواس در آن جریان نداشته باشد.
موقعیتی را که برای‌تان راحت‌ است، از جمله نشستن، درازکشیدن، قدم‌زدن یا ایستادن پیدا کنید.
به طور کامل بر انجام مراقبه متمرکز شوید، که ممکن اشت شامل تکرار یک کلمه یا عبارت، تمرکز ذهنی بر یک شیء یا تمرکز بر نفس‌کشیدن با یک شیوه معین باشد.
ذهن‌تان را باز نگهدارید و بیاموزید که مسائل مختلف زندگی که ذهن‌تان را مشغول می‌کند،بپذیرید، بدون اینکه لزوما در مورد آنها با قضاوت قبلی عمل کنید



مدیتیشن سکوت « تمامی چاکراها »

- روی صدای چاکرای تاج ، " صدای سکوت " ، به اندازه سه تنفس بلند ، آرام و عمیق تمرکز کنید . با چشمانی بسته در هر حالت که راحتید ، نشسته یا خوابیده قرار بگیرید . مسیری را از پایین ستون فقرات آغاز کنید و انرژی های زیر را تصور کنید :

- بر انرژی
قرمز تند ریشه و صدای « اُ » و ذات آن - آرامش و راحتی - تمرکز کنید . احساس امنیت و آرامش کنید .

- بر انرژی
نارنجی تیره استخوان خاجی و صدای « اوووو » ، بر ذات آن - خلاقیت - تمرکز کنید . خلاق باشید .

- بر انرژی
زرد روشن شبکه خورشیدی ( نافی ) و صدای « آه » و ر ذات آن - نیروی اراده - تمرکز کنید . به نیروی خود اعتماد کنید .

- بر انرژی
سبز زمردی قلب و صدای « آی » و بر ذات آن - عشق - متمرکز شوید . عشق را بشناسید

- بر انرژی
. فیروزه ای گردن و صدای « ایی » و بر ذات آن - اظهار و بیان - تمرکز کنید . خود را بیان کنید

- بر انرژی
. نیلی چشم سوم و صدای « اُم » و بر ذات آن - بصیرت - تمرکز کنید . بینش و بصیرت را پذیرا باشید .

- بر انرژی
سفید الماسی تاج و " صدای سکوت " و بر ذات آن - سازش و پیوستگی - تمرکز کنید . با لایتناهی متحد و یکی شوید .

- عمیقاً نفس بکشید . مسیر را برعکس کنید و انرژی را از چاکرای تاج به سمت پایین ، جلوی ستون فقرات ببرید .


تاثیرهای مثبت :

- تمام چاکراها را می گشاید ، متعادل می کند و انرژی را به جریان در می آورد .

- ارتباط با زمین و احساس برخورداری از ارتباط کامل فیزیکی ، ذهنی ، عاطفی و روحی را بهبود می بخشد .

- ذهن را پاک و آرام می کند .

 

 

 

  
نویسنده : فرزانه (ربابه)دریاباری ; ساعت ۱٠:۱٦ ‎ق.ظ روز ۱۳۸۸/۸/۱٢