در سرتاسر کره زمین, ارواح بسیاری در مجالس روحی مختلف حاضر شده و اطلاعات فراوانی را درباره نحوه زیستن در بهشت و سایر عوالم روحی در اختیار مشتاقان گذارده اند . در این گفته های روحی , اطلاعات ذیقیمتی وجود دارند که با جمع آوری آنها می توان تا حدی نحوه زندگی در جهن روحی را شناخت . از جمله آن مطالب , نحوه لباس پوشیدن , خوردن , خوابیدن , آداب و سنن زندگانی , رفتارهای اجتماعی , موسسات آموزشی و پرورشی , محل ها و وسائل ورزشی و ... را می توان نام برد.

یکی از مواردی که دانستن آن برای افراد زمینی بسیار جالب توجه و حائز اهمیت می باشد , وضعیت لباس پوشیدن ارواح در جهان های روحی است.

ارواح در مورد لباس پوشیدن در عوالم و جهان های روحی , چنین اظهار نظر نموده اند (( ... وقتی روحی پس از گذشتن از مراحل مختلف , توانست خود را به عوالم یا جهان های روحی برساند , آن دسته از ارواحی که خود را به جهان سوم روحی یا بهشت می بینند , پس از اندک زمانی زمانی بر عقل زمان حیات مادی خود مسلط می شوند و عالم روحی را درک می نمایند . در این موقع خود را ملبس به لباس های زمان حیات مادی خود می بینند(غیر از لباس های بیمارستانی , در صورتی که مدتی قبل از فوت در بیمارستان بوده باشند) ارواح این لباس ها را با قدرت عقل خود تهیه می کنند و می پوشند . از این زمان به بعد , هر موقع که روحی اراده کند لباس جدیدی در تن داشته باشد , شکل , فرم , اندازه و سایر مشخصات آن را در ذهن خود می پروراند و عقل , آن لباس را با همان مشخصات برای او فراهم می سازد.

انتخاب فرم و رنگ و شکل و سایر مشخصات لباس در جهان سوم روحی , بستگی به رشد عقلی و طبقه ارواح و سلیقه های فردی , کشش های مادی , آداب و سنن قومی یا قبیله ای دارد. یک روح تازه وارد به جهان سوم , پس از تسلط بر عقل , ارواح گوناگونی را خواهد دید که هر یک از آنها با لباس های رنگارنگ قومی یا ملی ای که در جهان مادی می پوشیده اند , در آنجا تردد می نمایند.

در زندگی مادی , هر یک از افراد می توانند لباس های اقوام , شهر و کشورهای دیگری را در صورتی که بین آنها سفر نماید مشاهده کند , ولی در بهشت , ارواح در هر یک از طبقات روحی آن می توانند چنین مجموعه هایی را به صورت های بسیار زیبا مشاهده نمایند.

گروه بسیاری از اشخاص تصور می کنند که ارواح نیازی به لباس پوشیدن و اصولا پوشانیدن خود ندارند . در صورتی که حقیقت امر درست مخالف این عقیده است , یعنی پوشیدگی کامل جسم اثیری , در عوالم روحی مرسوم و معمول است و کلیه ارواح , از هر قوم و ملیتی که باشند , در عالم روحی مساله پوشیده بودن را کاملا رعایت می نمایند , به طوری که تمام زنان جهان , حتی آنهایی که در زندگی زمینی در مورد پوشیدگی قدری بی توجه بوده اند و به پوشیده بودن خود آن طوری که باید توجه نمی نمودند, وقتی به عوالم روحی انتقال می یابند معمولا از لباس های زمان حیات و یک پوشش عمومی که مثل تورهای حریر بهم پیچیده شده ای می باشد استفاده می نمایند و گاهی هم زنان در مجالس تماس با همان لباس تجسد پیدا می کنند . پوشیدن این نوع لباس ها برای تمام ارواح اجباری نیست.

روح مردانی که در مجالس روحی تجسد می یابند , اکثرا از لباس های معمولی زمان حیاتشان که در قوم و قبیله یا شهر و کشور خود می پوشیده اند , استفاده می کنند , زیرا آنها در این مورد اظهار می نمایند , که , با تجسد یافتن با این لباس ها , توسط حضار جلسه بهتر و سریعتر شناخته خواهند شد.

در بعضی از مجالس روحی که زنان با لباس تور حریر تجسد یافته بودند , روح شناسان قدری از لباس آنها را با اجازه خودشان بریده و در لابراتوارهای مختلف , جنس آنها را تجزیه نموده اند که جنس آن را ماده بخصوصی تشخیص داده اند که تقریبا از جنس اکتوپلاسم است . این لباس را می توان به یک شنل کلاه دار تشبیه کرد که سر و گردن روح را تا نوک انگشتان پا می پوشاند . لازم به توضیح است که , هرچه سطح روحی و تکاملی ارواح بالاتر برود , به همان نسبت هم بیشتر از لباس های مخصوص عوالم روحی استفاده خواهند نمود.

ارواح به نسبت تکامل روحی و قرار داشتن در طبقات بالاتر جهان سوم و در نتیجه با توانایی و برخورداری از قدرت عقلی بیشتر و تسهیلات الهی مطلوب تری , برای خود لباس تهیه می نمایند . برای مثال , ارواحی که در زندگی زمینی از روی غرور و حسادت و خودخواهی و تجمل گرایی با پوشیدن لباس های نامناسب باعث آزار دیگران می شوند , پس از ورود به عوالم روحی از طرف قدرت کائنات محدودیت های زیادتری در لباس پوشیدن برایشان مقرر خواهد شد.

تهیه لباس در عوالم روحی از تاثیرگذاری مستقیم عقل بر ماده نشات می گیرد , یعنی ارواحی که در زمان رسیدن به عوالم روحی عریان بوده اند , به محض آگاهی از مرگ و دستیابی بر عقل زمان حیات , اولین خواست و عمل آنها تهیه لباس است و سریع ترین لباسی که به ذهن آنها خطور می کند , همان آخرین لباس های زمان حیات مادی آنها است.

لباس ارواح از جهان سوم روحی به بعد , تغییر شکل می دهد . در جهان سوم روحی تلون و گوناگونی شکل ها و رنگ لباس ها وجود دارد . در حالی که در هیچیک از جهان های روحی بالاتر یا پائین تر , این تنوع دیده نمی شود . در بهشت رنگ های الوان بسیاری وجود دارند که بشر در قید حیات , هیچگونه شناختی نسبت به رنگ آنها ندارد , لذا تصور آنها هم برای وی مشکل است.

در جهان اول و دوم روحی , غیر از زجر و درد و عذاب و عقوبت , بخاطر اعمالگذشته , چیز دیگری که قابل ذکر باشد برای ارواح وجود ندارد. ارواح در این دو جهان از الطاف و نعمت های الهی برخوردار نیستند و تا زمانی که عقوبت آنان پایان نیافته است , در همان حالت های محرومیت از نعمات الهی باقی می مانند . از زمان ورود ارواح به جهان چهارم به بعد هم ارواح مسیر تکاملی و تبدیل به انرژی جدیدی را دنبال خواهند نمود و بر این حقیقت واقفند که پس از آن , هرگز با ماده به صورت نسل بشر ترکیب نخواهند شد , زیرا تلاش آنها از این جهان به بعد فقط می بایست در جهت رسیدن به جهان هفتم روحی باشد . جهانی که بین این دو طبقه بندی , یعنی جهان اول و دوم و چهارم قرار دارد , جهان سوم یا بهشت است . در این جهان سرنوشت ارواح از نظر طی مسیر تکاملی , به طور یکنواخت و پیشرفت , مشخص نیست , چون در این جهان یک نوع ناراحتی حاکم بر سرنوشت آنها است , زیرا آنان نمی دانند که آیا تا طبقه نهم بهشت می توانند ادامه مسیر تکاملی دهند و از این پس با ماده ترکیب نشوند و به زمین نیایند یا این که امکان مراجعت مجدد آنها وجود دارد؟ این عدم اطمینان ارواح در جهان سوم به این دلیل است که , ثقل مادی جسم اثیری و انحراف عقلی ارواح , تا طبقه آخر جهان سوم از بین نمی رود و از زمان ورود به جهان چهارم به بعد است که دیگر ارواح به یاد خاطرات مادی زمان حیات زمینی و اثیری گذشته , از جمله رنگ , فرم , شکل , لباس و شناخت های مادی گذشته خود نیستند.

رنگ و جنس اثیر عوالم روحی با یکدیگر اختلاف دارند و هر جهانی دارای رنگ اثیری مخصوص به خود است به گونه ای که وقتی ارواح به طبقات و درجات بالاتر روحی انتقال می یابند , حتی رنگ لباس آنها نیز متناسب با رنگ محیط تغییر می یابد و روشن تر می شود.

روح حاضر در جلسه ای در مورد وضع لباس ارواح در جهان های مختلف روحی مطالب زیر را بیان نمود:

(( ... رنگ لباس در هر جهان روحی کاملا مشخص و معین است و ارواحی که در قسمت های بالای جهان های اول و دوم زندگی می کنند از لباس های اجباری با رنگ های تیره استفاده می نمایند , ولی ارواح جهان سوم می توانند هر نوع لباسی که مایل باشند استفاده نمایند و در انتخاب هر رنگی به نسبت تکامل عقلی خود آزادی کامل دارند(بجز ارواحی که در طبقات پاین بهشت هستند ). ))

ما لباس های خودمان را بنا به سلیقه شخصی و از طریق قدرت عقلی تهیه می کنیم و اگر این لباس به هر دلیلی مورد پسند نبود , آن را مجددا به اثیر روحی تبدیل می نمائیم و مجددا از عناصر اثیری , لباس دیگری که مطابق سلیقه و خواست ما باشند تهیه می نمائیم.

ارواح در بهشت دارای لباس های فراوانی می باشند و هر زمانی که بخواهند از هر یک از آنها استفاده می نمایند , زیرا لباس هایی را که در اثر تاثیرگذاری عقل بر ماده تهیه کرده اند, تا مدت ها نگهداری می نمایند و زمانی که به آنها احتیاج نداشتند , آنان را به عناصر اثیر عالم روحی تبدیل می نمایند.

ارواح پس از عبور از بهشت و ورود به جهان چهارم روحی و در جهان های بالاتر از جهان چهارم , از لباس های بخصوصی استفاده می کنند که جزئی از جسم اثیری آنها می باشد و این لباس های خود را دیگر تعویض نمی نمایند تا به جهان هفتم وارد شوند.

ارواحی که از جهان چهارم به بعد از این نوع لباس ها استفاده می کنند نام آنها را لباس عافیت گذاشته اند . زمانی که ارواح از جهان چهارم روحی به جهان های دیگر انتقال می یابند , تنها تغییری که در این لباس ها بوجود می آید در فرکانس رنگ آنها است که رنگ اثیر و امواج آن عالم روحی را به خود می گیرند و جزئی از جسم ارواح به حساب می آید.

 منبع : ارواح برگرفته از کتاب کلیات علوم روحی

/ 0 نظر / 16 بازدید